Classics, passion for the past

2017 Mercedes-Benz AMG-GT Roadster

€ 138500

Body Convertible
Odometer 39595
Fuel type Petrol
Engine 4.0
Transmission Automatic
Exterior Color Grey metallic
Interior Color Beige
Upholstery Leather
Steering Lhd
Mercedes-Benz AMG GT Roadster
4.0 C Nieuwstaat!
Volledige fotoreportage op: www.mossinkoffautomotive.nl

Wij berekenen standaard geen afleverkosten. Wel kunt u een keuze maken uit een van onze service pakketten, deze bevatten onder andere; reinigen en poetsen van de auto, nieuwe APK, kleine/grote onderhoudsbeurt en garantie. Vraag onze verkoper naar de mogelijkheden. Ook is het mogelijk uw nieuwe auto direct mee te nemen. Wij zetten uw nieuwe auto kosteloos op naam, uw eventuele inruil auto wordt direct gevrijwaard.

Om teleurstelling te voorkomen adviseren wij u voor bezichtiging een afspraak te maken. Het kan voorkomen dat wij afwezig zijn in verband met het transporteren van auto's.

Voor ons gehele aanbod en volledige fotorapportages, zie onze website; www.mossinkoffautomotive.nl

Alle moeite is genomen om de informatie in deze advertentie zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Er kunnen echter uitdrukkelijk geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie en controleer daarom bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beinvloeden.

In prachtige staat verkerende Mercedes AMG GTC Roadster. Origineel geleverd met de bijzondere Magno Grey lak. Een prachtige combinatie met het beige leder. De auto is direct afkomstig van de tweede eigenaar, historie en onderhoud is tevens aanwezig.

Qua technologie en looks kruipt de GT C dicht de GT R aan. De verschillen tussen reguliere GT en GT C zijn zeker niet beperkt tot alleen maar een handvol extra pk’s. Zo krijgt de GT C ook de actieve achterwielbesturing en het elektronisch geregelde sperdifferentieel, beiden zorgen ervoor dat de GT C een enorme bak grip heeft bij het uit accelereren van bochten. De GT C rekent nog verder af met het vooroordeel dat AMG’s alleen hard rechtdoor of met rokende achterbanden een bocht door kunnen. De auto is subliem uitgebalanceerd, de GT C krijgt overigens ook standaard het adaptieve onderstel AMG Ride Control.

Om het gemis van een dak te compenseren heeft AMG een aantal aanpassingen ten opzichte van de coupé gedaan. Er is gebruik gemaakt van aluminium in verschillende legeringen, terwijl de voorzijde is gemaakt van magnesium. Dat is een extreem licht en stijf materiaal, wat volgens AMG de massatraagheid van de vooras verminderd en de handling verbeterd. En gelijk hebben ze, want de AMG GT C houdt er van om van richting te veranderen, het woord onderstuur is verboden in Afalterbach waar AMG is gehuisvest. Het maakt de GT C een genot om te rijden. Hard insturen, geniet van de grip mid-corner en dan bij de exit geleidelijk de brute kracht van de V8 op de achterwielen loslaten.

Met een paar pennestreken werd de toch al niet misselijke AMG GT nog dikker. Het is knap, maar het de ingrepen aan de achterzijde echt niet heel ingewikkeld. De twee verticale “diffusers” maken de achterzijde optisch een tandje breder, waarbij ik bijna zou vergeten dat de GT C ook echt 57 mm breder is en een grotere spoorbreedte heeft. Ook dat helpt de grip op de achteras natuurlijk weer.

De roadsters krijgen ook beiden de Panamericana grille met spijltjes, wat ook weer net even frisser oogt. De vijftien verchroomde rechtopstaande spijlen zijn een verwijzing naar de Mercedes-AMG GT3 die ze ook heeft. De voorbumper met aan weerszijden grote luchtinlaten laat de GT C er ook van voren breder uitzien.

Voor de AMG V8 kunnen we inmiddels wel een fanclub oprichten, alle versies zijn altijd goed. De GT C krijgt de laatste iteratie van de achtcilinder en die is vier liter groot en heeft twee turbo’s. Dry-sump smering maakt het af, daardoor kon de carterplan achterwege blijven en wordt het blok lager. Dat biedt aerodynamische voordelen en de dry-sump smering doet het ook beter op het circuit. Niet dat heel veel mensen dat graag in een roadster doen, maar mooie technologie is het wel.

Ook fraai is de hot-inside V wat inhoudt dat de twee turbo’s niet aan buitenkant van het motorblok zijn gemonteerd, maar binnen de twee cilinderbanken. Het maakt de V8 compacter en zorgt voor een betere respons van de turbo’s door de optimale luchtstroming.
€ 138.500,-